Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie, będąca częścią aplikacji mObywatel.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów np. do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina, muzeum itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam, jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej lub e-legitymacji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Szkoła może odstąpić od wydania uczniowi mLegitymacji jedynie na wniosek jego rodziców/prawnych opiekunów.
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
-
Dodać do e-dziennika lub wysłać na adres sekretariatu (sekretariat@szkolagorki.pl) jako
załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane
w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Zdjęcie jest niezbędne do rozpoczęcia
procedury wydania mLegitymacji.
-
Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
-
Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Aplikacja mObywatel
mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej
przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel: https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1
Unieważnienie mLegitymacji
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
-
na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
-
z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły (§ 24 ust. 4a Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. 2023 poz. 1120).
Odnośniki:
Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów i studentów
Załączniki:
Wniosek o ponowne wydanie mLegitymacji szkolnej (plik pdf, rozmiar 501 KB)
